•3 anys. La història personal de l'infant
•4 anys: La família de l'infant..
•5 anys: Els oficis de la família de l'infant.
ELEMENTS DEL PROTAGONISTA DE LA SETMANA:
•L'elecció: Cada setmana un nen o una nena de la classe és nomenat protagonista de la setmana ( per sorteig amb una cantarella, o per ordre d'una llista confeccionada a començament de curs pel mestre/a)L'infant nomentat protagonista rep un distintiu (collaret) que mostra la seva condició.
•La condició de protagonista : comporta una sèrie de privilegis; gaudir de la llibertat de portar objectes personals.Comptar amb un espai on posar-los (el racó del protagonista).Tenir una estoneta de dedicació diària per tractar qüestions pròpies. Ser el centre d'atenció al llarg dels cinc dies.Omplir un llibre personal de la família i l'escola.
•El llibre del protagonista: A cada un dels cursos de Parvulari es va omplint un llibre per a cada infant. Un cop finalitszada la setmana del protagonista , l'infant s'emportarà el llibre a casa.És un record molt bonic.
•La carpeta viatgera: Per tal que les famílias puguin estar ben assabentades del funcionament d'aquesta activitat a l'infant protagonista se li dóna el penjoll que acredita la seva condició i la "carpeta viatgera" que conté ( un fulletó explicatiu per a les famílies i el llibre del protagonista perquè els pares o tutors omplin els fulls que els corresponen.
•El racó del protagonista: és un espai dins de l'aula on el nen o la nena protagonista pot penjar les seves fotografies i exposar els objectes i les joguines que ha portat de casa.
•Els retrats dels protagonistes: Cada nen-a de la classe fa un dibuix de l'infant protagonista i es recull en un àlbum.
LA PARTICIPACIÓ DE LA FAMÍLIA:
•PREPARAR ELS MATERIALS QUE EL NEN-A HAURÀ DE PORTAR A L'ESCOLA ( JOGUINES, FOTOS,VÍDEOS, CONTES...)
•OMPLIR PER ESCRIT ELS FULLS DEL LLIBRE DEL PROTAGONISTA DIRIGIT ALS PARES.
•PREPARAR ELS COMENTARIS A LES FOTOGRAFIES QUE S'EXPOSARAN A L'AULA.
•PREPARA LA VISITA A L'AULA.
LA VISITA A L'AULA:
•P3.-Es proposa a les famílies fer una conversa explicant les fotografies i el treball que han fet a casa, fer un dibuix del protagonista i passar una estoneta amb els companys i les companyes del fill-a.
•p4.-Es du a terme una conversa sobre com és casa seva, on viu, les persones que viuen amb el nen-a. I per acabar la sessió els nens i nenes dibuixen el protagonista.
•p5.-Es du a terme una conversa sobre les feines dels familiars.Els nens-es hauran preparat preguntes que els pares intentaran respondre.Tot allò que es pugui ensenyar visualment o pugin tocar (objetces, papers...) al llarg de l'explicació ajudarà que els infants estiguin atents i comprenguin el que se'ls vol dir.
Nuestra actividad
Monet
Thysen http://www.museothyssen.org/thyssen/home
http://www.youtube.com/watch?v=Zah7Ss31W5Y
Sunrise, Monet
No hay comentarios:
Publicar un comentario