Retales.. pinceladas de mi vida como madre... un compendio, espero que no muy anárquico, de videos, artículos, libros, imagenes, música, viajes, gastronomía, olores, sonidos ... que forman parte de mi identidad y también de la mis hijas.



Este Blog esta realizado bajo la licencia de creative commons, las imagenes que aquí aparecen así como algunos de los textos estan recogidos de internet en el caso de que alguno sea suyo y no desee que aparezca por favor comentenoslo e inmediatamente será eliminado

Many of the images displayed on this site are copyrighted, and are used here only for purposes of education . All rights are reserved by the artists who created the works referenced here.

jueves, 11 de noviembre de 2010

Per a què venim a l'escola?...

"Avui hem volgut construir una part del nostre espai Aula. En concret l'espai emocional. Ja portem dies treballant sobre la natura de venir a escola. Sabem que hem d’aixecar-nos cada matí per venir a S'Olivera, que els nostres pares i mares ens deixen a classe, però... "A què venim?". Abans de possar-nos a fer feina sobre números i lletres, he vist que calia parlar d'un tema més profund o base. Abans de treballar les normes del grup calia entendre, parlar i entendre a què venim a l'escola. Forma part d'aquesta acollida que fa l'escola dels més petits. Llavors, argumentar i comunicar per a què venim a escola ´ha esdevingut primordial per al grup dels músics. Forma part de les grans preguntes que ens fem com a persones. Hem de cercar les respostes per poder dir que sabem d’on venim, que sabem on som i que sabem on anem. Saber això determina una identitat consolidada.



Sabem ON SOM? Cerquem un diàleg amb l'entorn, amb els altres, permanent i dinàmic. Una vegada ha sortit el tema, ha hagut un esclat a la rotllana! Tots han tingut coses a dir. Tots han tingut ganes de compartir la seva idea d'escola. Què és una escola? Què és s'Olivera? I poc a poc ha anat quedant clar què és per ells i a què venim. Com a resultat de la conversa, he anat escrivint a un gran full aquells punts que determinen per a què venim a escola. Estan ordenades per importància, segons ella. Fixeu-vos que les més importants per ells fan referència a emocions:


1- Venim a ser feliços.


2- Venim a fer abraçades i petons (a estimar-nos)


Desprès han sorgit la resta (molt interessants): A jugar, a pensar, a pintar i fer plàstica, a treballar, a cantar i escoltar música, a menjar, a saltar a psico, a aprendre, a compartir, a escoltar-nos.


Com veieu, han passat dos mesos, però els músics tenen molt clar quin és el seu espai i el que significa venir a l'escola. Ara, a partir d'aquí en traurem el que seran les nostres normes d'aula. I tindran un significat, perquè ens ajudaran a aconseguir el que pretenem com a grup."


Artículo publicado por Jesús Ballesteros
Profesor del colegio público s'olivera


Después de leer este árticulo sobran las palabras.... mi reflexión como madre... qué suerte... verdad???.... estudiar en un cole con profesores como el.... los miedos se esfuman y la creatividad curiosidad,,, en resumen el buen aprendizaje se respira... siento que no me he equivocado.

1 comentario:

  1. Moltes gràcies per la vostra estima i reconeixement. A l'escola només fem allò que creiem que ajudarà als infants a ser les persones del demà. Personalment no concebeixo l'educació d'una altra manera. Encara ens queda molt per aprendre com a mestres i és evident que n'haurem de cercar els camins i les maneres per ajudar als infants a construir-se. Però sempre ho farem des d'aquest punt de partida: la felicitat d'estar junts. No hi ha res més preciós que emocionar-nos amb aquells que estimem.

    Bones festes, Família Boned.
    Jesús.

    ResponderEliminar